qui soM
Rehàbitat som una cooperativa sense ànim de lucre que oferim serveis integrals en la dinamització comunitària de barris, edificis i habitatges en rehabilitació, així com en processos de remodelacions urbanes. Ho fem a través d’equips multidisciplinaris de treball social, arquitectura, serveis jurídics, mediació i de gestió administrativa amb la finalitat que les Comunitats de veïns i veïnes puguin beneficiar-se de les subvencions públiques a la rehabilitació del parc d’edificis i habitatges, tot sovint massa complexes per gestionar-les.
Treballem per a la remodelació, renovació i rehabilitació d’edificis amb ajudes de fons europeus i de l’administració estatal, autonòmica i local en col·laboració publico-social sota criteris de sostenibilitat per a l’estalvi energètic (aïllament SATE, aerotèrmia, instal·lacions fotovoltaiques…) i per a la millora de la qualitat de vida de la població, en molts casos, en situació de vulnerabilitat social i econòmica.
Rehàbitat és un model d’innovació social i arquitectònica que ha estat implementat amb èxit a Barcelona i en 18 municipis més. Al llarg de la nostra trajectòria hem desenvolupat més de 20 projectes amb una inversió superior als 186 milions d’euros, aconseguint tenir un impacte positiu en la vida de més de 200.000 persones. La nostra tasca ha beneficiat a més de 1.800 comunitats de veïns i veïnes i ha millorat la qualitat de vida de més de 50.000 habitatges.
Rehàbitat és una de les línies de treball del Grup Cooperatiu Ètic Hàbitat amb més de 10 anys d’experiència en el desenvolupament de polítiques socials. Comptem amb un equip multidisciplinari de professionals que han unit forces amb un objectiu comú: millorar el benestar social de la ciutadania i fomentar l’economia circular a través del treball ètic i responsable. Aquests professionals formen les 8 línies de treball d’Ètic Hàbitat, de la qual Rehàbitat n’és una, i que estan interconnectades i focalitzades en l’àmbit social i l’acció comunitària des d’una perspectiva integral de 360 graus, oferint solucions innovadores i efectives per a les necessitats de la ciutadania.
ELS NOSTRES PROFESSIONALS
L’equip interdisciplinari de Rehàbitat està format per diferents professionals en el treball social, arquitectura, advocacia, mediació i gestió que elaboren Plans de Treball i uns objectius acordats amb les Comunitats de veïns i veïnes per donar solucions a una problemàtica cada cop més necessària: com fer la rehabilitació de l’edifici de manera energèticament sostenible en barris socioeconòmicament vulnerables i alhora fer-ho capacitant a les comunitats en aspectes organitzatius, de gestió econòmica, finançament de les obres, manteniment de l’edifici i participació del veïnatge.

L’equip de suport social assessora a la Comunitat en l’assoliment dels objectius del Pla de Treball a fi de que aquesta pugui sol·licitar les subvencions i el finançament necessari per realitzar les obres, acompanya els veïns i veïnes involucrades en els projectes davant les incomoditats i alteracions de l’entorn que es poden derivar de les obres de rehabilitació. Ajudem a les Comunitats i persones que les composen a gestionar les diverses situacions que poden sorgir durant el procés, facilitant la seva adaptació vers els canvis.
L’equip de tècnics/ques i d’arquitectes s’encarrega de supervisar i coordinar tot el procés del projecte de rehabilitació, millora energètica i accessibilitat de l’edifici i els habitatges. Avaluen les necessitats específiques de cada espai, elaboren els plans tècnics, dissenyen les solucions més adequades i garanteixen que les intervencions compleixin amb les normatives vigents. A més, supervisen la qualitat de l’execució dels treballs, assegurant que es respectin els terminis, els costos i els estàndards establerts, per aconseguir una rehabilitació eficient, sostenible i accessible per a tots els habitants.


L’equip jurídic ajuda a garantir que tot el procediment es faci d’acord als requisits legals i acompanya a les comunitats a nivell fiscal en les seves obligacions tributàries. Així mateix, assessora a les persones residents en el cas que calgui regularitzar situacions com la titularitat de la propietat, herències i situacions de morositat.
L’equip de gestió administrativa s’encarrega de gestionar tots els tràmits, incloent la preparació i presentació de sol·licituds de subvencions, assegurant-se que tota la documentació compleixi amb els requisits establerts i coordinant-se amb les administracions públiques per garantir el compliment dels procediments i terminis.


L’equip de mediació actua com a facilitador en la resolució de conflictes entre veïns/es, promovent el diàleg i la comprensió mútua entre les parts implicades. Ajuda a crear un espai segur on els afectats/des puguin expressar les seves preocupacions i trobar solucions consensuades.